Asiakkaat ovat kollegoita
Meidän asiakkaita on yrittäjät. Asiakkaat ovat siis meidän kollegoita. Yrittämisestä kuulee joskus negatiivisia asioita, että se on raskasta, vie koko elämän ja lopulta voit kokea rahallisen kuoleman. Meillä tapaa työssä, niin paljon ihania asiakkaita eli toisia yrittäjiä, että kuva yrittämisestä on muuttunut nopeasti.
Asiakkaamme ovat iloisia ja energisiä. Kaikilla meillä yrittäjillä välillä väsyttää, mutta kollegat ymmärtävät toisiaan. Asiakkaista on tullut monista läheisiä. Asiakkaat tietävät, että meille voi soittaa rohkeasti, kun on ongelmia kassoihin liittyvissä asioissa.
Puhelintuki muuttuu joskus mukavaksi rupatteluksi ja kokemusten jakamiseksi. Meillä on aikaa vaihtaa myös kuulumisia oikeiden töiden lomassa. On helppo myös antaa vinkkejä yrittämiseen liittyvissä asioissa asiakkaille, vaikkei se koskisi suoraa meidän tuotetta.
Kassajärjestelmän asennuksen aikana saattaa päästä hyvinkin syvällisiin keskusteluihin elämästä, koska asennus kestää tunteja. Yksityisyrittäjänä paras vertaistuki on toinen yrittäjä. Toisen yrittäjän kanssa on mukava jakaa myös iloisia ja hyviä asioita.
Kassapolarilla onkin erityisen tärkeää saada antaa henkilökohtaista palvelua yrittäjille. On rikkaus, että voidaan luoda pitkiä asiakassuhteita.
Erityisesti kesäkaudella on helppo toimittaa monta vuotta peräkkäin maksupääte samalle yritykselle, kun kuviot ovat ennestään jo selvät.
Keväisin on mukava soitella vanhoille ja uusille asiakkaille ja suunnitella tulevan kesän maksupäätteiden ja kassojen toimitusta.
Päivät työskennellään paljon yksin toimistoympäristössä tietokoneella, maksupäätteiden ja kassojen parissa, niin kaikki kohtaamiset kasvotusten ja puhelimen välityksellä asiakkaiden kanssa tuovat työpäivään mukavaa piristystä.
Parasta tässä työssä on, kun saa palvella yrittäjiä niitä omia kollegoita.
Moikataan myös vapa-ajalla!
– Erika K.